למה צריך מערכת CRM

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

הדילמה המוכרת: למה צריך מערכת CRM?

היא מאפשרת למקם את הלקוחות במרכז, לפתח תובנות עסקיות, לנהל מתודולוגיית עבודה מסודרת, למקסם את מכירות העסק, לראות את התמונה המלאה של העסק וליהנות ממגוון כלים ייעודיים לאופי הארגון – הם רק כמובן רק חלק מהיתרונות המובהקים של מערכת CRM לעסקים. אז בואו נראה למה באמת כל עסק מקטן ועד גדול חייב לפתוח ולסגור את היום עם מערכת CRM.

מערכת יחסים חזקה עם הלקוח

גולת הכותרת במערכות CRM  היא מערכת היחסים שאנו מנהלים עם לקוחות בשגרת היום יום, החל מהקמת הלקוח במערכת, דרך ניהול לידים וכלה במידע בסיסי על הלקוח. בעזרת המידע המוזן במערכת צוות העובדים יוכל לעקוב אחרי צרכיו וציפיות של הלקוח, וכך לבסס מערכת יחסים אישית יותר שתוביל למכירה ולאחר מכן למכירה נוספת. ידוע כי הצלחת מערכת היחסים עם הלקוח המתחילה בקשר טוב שממנו אפשר לצמוח למערכת איתנה שתימשך למשך שנים רבות, כך שבהחלט מערכת CRM מתקדמת תסייע לכם לשמר ולטפח את הקשר עם הלקוח.

מתודולוגיית עבודה מסודרת

עבודה לא מסודרת בארגון היא 'דו שיח לחרשים'. בעוד בעבר היינו סוחבים קלסרים עבים ובהם מזינים את המידע בכרטיס הלקוח, או פותחים עוד ועוד טבלאות אקסל, כיום פשוט פותחים כרטיס לקוח במערכת ה- CRM, שם ניתן למצוא את כל היסטוריית הפעילות שהתבצעה כמו מי שוחח עם הלקוח, איזה מידע או מסמכים נשלחו אליו, האם התקיימו עמו פגישות, האם הוא קיבל הצעת מחיר וכו'. מובן שניתן להזין נתונים שונים בהתאם לאופי העסק – הכל במקום אחד ובתיעוד מפורט עבור כל נושא או פעילות.

ניהול אסטרטגי נכון המוביל למכירה

ניהול לידים חמים או קרים בעידן המודרני היא אופרציה שיש לנהל בצורה נבונה, שהרי ליד שאינו מטופל בזמן, מתפספס. חשבו לרגע, התחרות בשוק קשה, לקוחות מחפשים שירות ברשת ומשאירים פרטים לכמה וכמה חברות, ולכן אם לא נחזור בזמן ללקוח ונבצע אחריו מעקב – הלקוח יסגור אצל המתחרה. מלבד זאת, מערכת CRM מאפשרת לנו להוציא נתונים ודו"חות, לנהל תהליך קוואליפיקציה של ליד, להקצות ליד למנהל מכירות ספציפי, להגדיר את תהליכי מכירות, ולחלוק את המידע הרצוי בין מנהלי השטח לצוות המשרד.

לשפר את השירות ללקוח

מערכת CRM  מאפשרת לארגונים ועסקים לשפר פלאים את מתן השירות והתמיכה ללקוח, תוך שימוש במגוון פיצ'רים כגון ניהול משימות, לוח שנה משותף או אישי לתיאום חזרה ללקוח, תזמון משאבים, זרימת עבודה ותהליכים, פתיחת אירוע או תקלה ועוד. את ניהול השירות ניתן להעביר הלאה לצוות האחראי על תקלות כאלה ואחרות, עם יכולת לקבל דיווחים מהשטח עד לסגירת הפנייה. אין ספק שכלי זה מחדיר ללקוח ערכים של אמינות ומחויבות אישית.

לסיכום, אין ספק שהיתרונות של מערכת CRM הם מגוונים ורבים, אך עלינו לבחור במערכת המתאימה לאופי העסק ובד בבד ידידותית לשימוש. כיום קיימות מערכות שונות בשוק, חלקן מערכות שהן 'מוצר מדף' הגמישות לשינויים וחלקן מערכות ייעודיות המפותחות באופן אישי לכל ארגון על פי אופי הארגון, מטרותיו וצרכיו.

אהבתם? שתפו את העמוד:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
contact
close slider

gregr4gr4tg4g
ergfrgeg